Blondinbella satsar på Black Friday

Det är mitt i högsommarvärmen och vi skriver om black Friday, hur är det möjligt? Jo, för inom handelsindustrin och framför allt e-handeln har man märkt en tydlig nedåttrend i konsumtionsmönstret i sommar. Hettan har helt enkelt gjort oss mindre köpbenägna! Nu laddar många företag på nytt genom att lansera spännande Black Fridaykampanjer…

Vill du själv hålla koll på vad för spännande som lanseras rekommenderar vi den sidan på Fyndiq: https://fyndiq.se/fyndiq/black-friday/ där kommer de fylla på rejält med utbud så missa inte vad du kan fynda bland. En som verkligen tagit till sig att det var försäljningsrekord förra Black Friday är Isabella ”Blondinbella” Löwengrip som planerar nå vinstmålen för Löwengrip Beauty med hjälp av Black Friday. För de har också märkt av de svikande siffrorna i sommar.

Black Friday tillfälle att lansera

Tricket är att lansera sina produkter på nätet för att ladda inför ett internationellt genombrott. Löwengrip Beauty hette från början Löwengrip Care and Color och har inte nått upp till de vinstmålen man har haft. Det har bland annat berott på felrekrytering, export och att man flyttat till ett annat kontor. Dessa kostnader menar man har bromsat upp LBs vinster och man gjorde en riktig dålig vinst förra året.

Det är inte ovanligt att företag passar på att lansera nya saker på Black Friday. Många är spenderarsugna inför julen och vill passa på att fynda spännande produkter att ge bort till andra eller sig själv. I Sverige har vi ganska nyligen börjat vänja oss vid Black Friday och anpassar våra julinköp mycket efter det.

Nu är frågan som man kan ställa sig såhär när hösten närmar sig med stormsteg: hur laddar du inför Black Friday och hur mycket tänker du spendera?