Visa ett inlägg
  #6 (permalink)  
Gammal 29-05-07, 21:21
frÖken fÖrster frÖken fÖrster är inte uppkopplad
Bloggare

Reg.datum: May 2007
Standard

Jag använde tidigare blogger/blogspot men flyttade över till wordpress. Vill ni veta varför? Därför att jag kände mig så förskräckligt ensam i blogger-världen. Visst är det underligt? Men jag tror det beror på att de inte har någon "riktigt" ingång, så som t.ex wordpress med sina topplistor och blog of the minute. Blogger känns väldigt anonymt.

Det enda jag saknar på wordpress, som i övrigt är precis allt det man kan önska sig så är det en funktion jag upptäckte hos en mindre host, nämligen http://www.tumblr.com...
... jag gillade att man kan mata in feeds som automatiskt publiceras som självständiga inlägg i bloggen(med länkar till ursprunget). Det kan ju vara bra om man tex samlar på artiklar eller bloggar inom vissa genrer eller ämneskategorier. Dels behöver man inte övervaka nyhetsflödet eller bloggar där man kan prenumerera på RSS utan allt finns på plats när man sätter sig vid datorn på morgonen. Bara att slänga in sina egna kommentarer, skala av eller oformulera och vips så har man gjort ett nytt inlägg. En sådan funktion vore guld!
Svara med citat