Visa ett inlägg
  #1 (permalink)  
Gammal 13-05-07, 11:40
magnuss avatar
magnus magnus är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: May 2007
Standard WordPress - Blogger

Efter att ha använt blogger länge måste jag säga att jag faktiskt gillar wordpress bättre.
När det gäller hostade bloggar som man inte betalar för är det tyvärr lite ont om valmöjligheter på utseendet eftersom man inte fritt kan ändra css och liknande. En annan nackdel är att man är lite begränsad på vilken form av innehåll man får ha, t ex får man inte ha reklam och det kan ju vara tråkigt att bli av med de där extra kronorna varje månad.
En av de stora fördelarna är den riktigt bra statistiken som automatiskt finns implementerad, blogger erbjuder ju iofs att det är ganska lätt at installera analytics men wordpress hidrar ju inte direkt andra analysverktyg heller.

WordPress har också fördelen att man lätt kan få lite länkar från deras förstasida. Om du har en svensk blogg kan man ganska lätt hamna på mest lästa poster om du bara kommer upp i nåt hundratal läsare. 380 läsare på en blogg-post skickade mig direkt till 1:a på listan och då får man dessutom en presentation som "blog of the minute" vilket faktiskt är ganska bra reklam och en riktigt stark länk.

Jag upplever också att folk kan vara lite ovilliga att länka till bloggerbloggar, vet inte riktigt varför men det är en känsla jag har (kom gärna med input på det).

Sen är det också skönt att tänka att WordPress inte är Google på samma sätt som blogger, lite läskigt att google har så mycket kunskap om vad man gör, särskilt om man skriver en självutlämnande blogg anonymt. De är ju förstås "Not Evil" men ändå